POSTANOWIENIA OGÓLNE

Art. 1 Zakres Regulaminu oraz dane GemUr
1. Niniejszy Regulamin reguluje zasady na jakich GemUr świadczy Usługi a także sprzedaje Towary za pośrednictwem Portalu, prawa i obowiązki Gemur oraz Klientów związane ze świadczeniem Usług, korzystaniem z Portalu oraz ze sprzedażą Towarów za pośrednictwem Portalu oraz zasady funkcjonowania Portalu. Regulamin określa:
a) rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną;
b) warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym:
wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się GemUr;
zakaz dostarczania przez Klientów treści o charakterze bezprawnym;
c) warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną;
d) tryb postępowania reklamacyjnego dotyczącego usług świadczonych drogą elektroniczną;
e) zasady funkcjonowania i korzystania z Portalu, w tym:
zasady funkcjonowania Sklepu Internetowego i Komisu Internetowego tj. zawierania za pośrednictwem Portalu umów sprzedaży Towarów w ramach Sklepu Internetowego i Komisu Internetowego, zasady składania zamówień na Towary i zasady realizacji zamówień na Towary w ramach Sklepu Internetowego i Komisu Internetowego ;
zasady świadczenia przez GemUr pozostałych Usług za pośrednictwem Portalu.
2. Dane kontaktowe GemUr są następujące:
a) GemUR Sp. z o.o., adres : 50-078 Wrocław, ul. Leszczyńskiego 4 lokal 25
b) telefon: tel.kom. +48 501-47-96-97,
c) adresy strony internetowej: https://www.gemur.pl
d) adresy mailowe: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.



DEFINICJE

Art. 2 Wyjaśnienie pojęć użytych w Regulaminie
Terminy użyte w Regulaminie oznaczają:
1. Portal- system stron www (World Wide Web) prowadzony przez GemUr pod adresem https://www.gemur.pl za pośrednictwem którego GemUr świadczy Usługi na rzecz Klientów, w szczególności prowadzi Sklep Internetowy oraz Komis Internetowy;
2. GemUr - GemUR Sp. z o.o., adres : 50-078 Wrocław, ul. Leszczyńskiego 4 lok. 25, REGON 021735780, NIP 8992728972, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000398801;
3. Klient - każdy podmiot prawa tj. osoba fizyczna, osoba prawa lub jednostka organizacyjna, który posiada zdolność prawną i zdolność do czynności prawnych w zakresie pozwalającym na korzystanie z Portalu i zawarcie umowy za pośrednictwem Portalu i który korzysta z funkcjonalności Portalu, w tym korzysta z Usług świadczonych za pośrednictwem Portalu, w szczególności dokonuje zakupu Towarów za pośrednictwem Sklepu Internetowego lub Komisu Internetowego;
4. Usługi - całokształt funkcjonalności Portalu stanowiących świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2013.1422 j.t ze zm.) tj. następujące usługi:
a) Sklep Internetowy;
b) Komis Internetowy;
c) Konto Klienta;
d) Udostępnione Treści;
5. Treści - cała zawartość merytoryczna Portalu, w tym w szczególności informacje o GemUr, cenniki, katalogi, działy tematyczne Portalu tj. "jak wiedza o", "aktualności" lub wszystkie podobne, równoważne lub jakiekolwiek inne;
6. Udostępnione Treści - jedna z Usług, pozwalająca Klientom na dostęp do Treści w ramach Portalu, w szczególności dla potrzeb korzystania z innych Usług;
7. Konto Klienta - jedna z Usług, polegająca na udostępnieniu funkcjonalności informatycznych Portalu polegających na określeniu informacji indywidualizujących Klienta, umożliwiających zapisywanie informacji o czynnościach dokonywanych przez Klienta oraz pozwalających na pełne korzystanie z Portalu, w tym korzystanie ze Sklepu Internetowego;
8. Sklep Internetowy - jedna z Usług, stanowiąca funkcjonalności Portalu, z wykorzystaniem których GemUr sprzedaje za pośrednictwem sieci Internet Towary znajdujące się w ofercie GemUr, inne niż Towary Komisowe;
9. Komis Internetowy - jedna z Usług, stanowiąca funkcjonalności Portalu, z wykorzystaniem którego GemUr, za wynagrodzeniem (prowizja) w zakresie działalności swego przedsiębiorstwa dokonuje za pośrednictwem sieci Internet sprzedaży Towarów Komisowych na rachunek dającego zlecenie (Komitenta), lecz w imieniu własnym;
10. Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą tj. GemUr czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
11. Komitent – Klient dający zlecenie sprzedaży Towaru na jego rzecz, ale w imieniu GemUr na zasadach umowy komisu, o której mowa w art. 765 i n. Kodeksu Cywilnego, za pośrednictwem Komisu Internetowego;
12. Towary - ogół rzeczy i usług oferowanych za pośrednictwem Portalu, zarówno w ramach Sklepu Internetowego jak i Komisu Internetowego, które może nabyć Klient za pośrednictwem Portalu, w szczególności Towary Komisowe, Szkolenia, Towary Notowane;
13. Towary Notowane (Notyfikowane) - Towary, których cena zależy od wahań na rynku finansowym i których cena jest ustalana w umowie między Klientem a GemUr w oparciu o aktualną cenę na rynku finansowym, a w szczególności: iglice probiercze, zestawy probiercze, sprzeęt mechaniczny, elektryczny i elektroniczny - produkowany poza Polską lub elementy sprzętu są produkowane poza Polską lub/i jest w całości lub w elementach sprowadzany do Polski, metale szlachetne, złoto inwestycyjne, złote łańcuchy bez kamieni, wyroby z metali szlachetnych z diamentami / brylantami / kamieniami szlachetnymi, diamenty inwestycyjne, brylanty - diamenty luzem, surowe diamenty luzem, kamienie szlachetne luzem, perły w sznurach, perły luzem, bursztyn surowy i półfabrykaty bursztynu, soczewki, wagi, mikroskopy, zestawy kamieni porównawczych;
14. Towary Komisowe - Towary, które GemUr sprzedaje poprzez Portal na rachunek innych osób tj. dających zlecenie (Komitentów) lecz w imieniu własnym, na zasadach umowy komisu, o której mowa w art. 765 i n. Kodeksu Cywilnego;
15. Szkolenia - specjalistyczne usługi szkoleniowe organizowane przez GemUr i oferowane za pośrednictwem Portalu;
16. Kodeks Cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2014.121 j.t. ze zm.);
17. Ustawa o prawach konsumenta -ustawa z dnia z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827 z późn zm.);
18. Dostawca Usługi Płatniczej - podmiot świadczący usługi płatnicze w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Dz.U.2014.873 j.t.) umożliwiające dokonanie Klientowi zapłaty za Towary za pośrednictwem przelewów, przelewów internetowych, kart płatniczych, kart kredytowych lub kart debetowych;
19. Formularz zamówienia-funkcjonalność Portalu zawierająca niezbędne informacje dotyczące Klienta i składanego przez niego zamówienia na Towar, które są przesyłane do GemUr poprzez Portal w ramach procedury zawarcia poprzez Portal umowy dotyczącej Towarów.



USŁUGI - POSTANOWIENIA OGÓLNE

Art. 3 Treść i charakter Usług
1. Usługi świadczone poprzez Portal stanowią świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2013.1422 j.t ze zm.) tj. wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004r. - Prawo telekomunikacyjne.
2. Całokształt Usług świadczonych poprzez Portal tworzy platformę informatyczną :
a) służącą GemUr do prowadzenia sprzedaży Towarów poprzez sieć Internet, zarówno na własny rachunek w ramach Sklepu Internetowego jak i na rachunek Komitentów, w ramach Komisu Internetowego na zasadach umowy komisu, o której mowa w art. 765 i n. Kodeksu Cywilnego oraz świadczenia pozostałych Usług;
b) pozwalającą Klientowi na skorzystanie z Usług świadczonych za pośrednictwem Portalu, w tym:
- poprzez udostępnienie informacji na indywidualne żądanie Klienta poprzez wyświetlenie strony o określonym adresie URL, w tym informacji dotyczących GemUr i Towarów oraz informacji dotyczących sposobu zawarcia umowy z GemUr i jej wykonania oraz pozostałych Treści;
- poprzez umożliwienie na indywidualne żądanie Klienta komunikacji z GemUr w celu zawarcia umowy o Towary, w tym złożenia zamówienia na Towary;
- poprzez umożliwienie Klientowi zawarcia z GemUr za pośrednictwem Portalu umowy dotyczącej Towarów, w tym umożliwiająca w szczególności uzgodnienie warunków umowy, dostawy, ustalenie ceny za Towar i kosztów wysyłki;
- pozwalająca na skorzystanie z pozostałych Usług, o których mowa w Regulaminie.

 

KONTO KLIENTA

Art. 4 Rejestracja
1. Korzystanie z pełni funkcjonalności Portalu wymaga założenia Konta Klienta i zalogowania się do Konta Klienta. Skorzystanie ze Sklepu Internetowego oraz Komisu Internetowego wymaga posiadania Konta Klienta i zalogowania się do Konta Klienta.
2. Założenie Konta Klienta odbywa się w procedurze rejestracji, która wymaga podania niepowtarzalnego loginu oraz hasła. Rejestracja wymaga wypełnienia formularza rejestracyjnego, podania logina i hasła, które Klient będzie wykorzystywał do logowania się w Portalu, podania danych wskazanych w formularzu rejestracyjnym oraz złożenia oświadczeń w przedmiocie: akceptacji Regulaminu, zgody na przetwarzanie danych osobowych, zgody na przesyłanie informacji handlowej, zgody na posłużenie się telekomunikacyjnym urządzeniem końcowym, potwierdzenia pouczenia w przedmiocie danych osobowych, pouczenia w przedmiocie prawa odstąpienia. Rejestracja Klienta zostaje zakończona poprzez potwierdzenie rejestracji i aktywację Konta Klienta, które odbywają się drogą mailową, w ten sposób, że Klient otrzymuje email z linkiem aktywacyjnym, zaś kliknięciu w link w mailu następuje przekierowanie na stronę z informującą o aktywacji Konta Klienta.
3. Zalogowanie się do utworzonego Konta Klienta wymaga posłużenia się loginem i hasłem przypisanym do Konta Klienta.

Art. 5 Zawarcie i rozwiązanie umowy o Konto Klienta
1. Zawarcie umowy o Konto Klienta następuje z chwilą zakończenia procesu rejestracji, o której mowa w art. 4.
2. Rozwiązanie umowy o Konto Klienta następuje z chwilą skorzystania z funkcjonalności Portalu służącej do usuwania Konta Klienta, a także zgodnie z ust. 3.
3. Umowa o Usługę Konta Klienta może być rozwiązana przez GemUr za 1 dniowym wypowiedzeniem przesłanym w formie mailowej na adres mailowy Klienta w przypadku naruszenia obowiązków, o których mowa w art. 14 Regulaminu.
4.Usługa Konto Klienta jest bezpłatna.

 


SKLEP INTERNETOWY i KOMIS INTERNETOWY

Art. 6 Sklep Internetowy i Komis Internetowy- zasady ogólne
1. Usługa Sklep Internetowy oraz Komis Internetowy, wymagają posiadania Konta Klienta i zalogowania się do Konta Klienta.
2. Sklep Internetowy umożliwia zawarcie umowy dotyczącej Towarów, niebędących Towarami Komisowymi tj. umowy sprzedaży tych Towarów przez GemUr jako sprzedawcę Klientowi jako kupującemu, w tym uzgodnienie warunków tej umowy.
3. Komis Internetowy umożliwia zawarcie umowy dotyczącej Towarów Komisowych przez GemUr w imieniu własnym lecz na rzecz Komitentów, w tym uzgodnienie warunków tej umowy.

Art. 7. Zawieranie umów w Sklepie Internetowym i Komisie Internetowym
1. Na procedurę zawarcia za pośrednictwem Sklepu Internetowego lub Komisu Internetowego umowy, o której mowa w art. 6 ust. 2 lub ust 3 Regulaminu składają się czynności związane ze złożeniem zamówienia, opisane w art. 8 Regulaminu oraz związane z potwierdzeniem zamówienia opisane w art. 9 Regulaminu.
2. Komunikacja z Klientem w związku z zawarciem umowy za pośrednictwem Sklepu Internetowego lub Komisu Internetowego następuje poprzez sieć Internet z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego i środków komunikacji elektronicznej.

Art. 8. Składanie zamówień
1. Składanie zamówień na Towary za pośrednictwem Sklepu Internetowego lub Komisu Internetowego następuje z wykorzystaniem Formularza zamówienia. Złożenie zamówienia wymaga prawidłowego wypełnienia Formularza zamówienia, wyboru formy płatności, wyboru formy dostawy oraz zaakceptowania złożenia zamówienia. Skorzystanie z opcji zaakceptowania złożenia zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
2. Korzystanie ze Sklepu Internetowego oraz Komisu Internetowego ich funkcjonalności, w tym w szczególności wprowadzanie informacji w Formularzu zamówienia oraz wykrywanie błędów w zakresie tych informacji i korygowanie ich odbywa się za pomocą stosownej aplikacji- przeglądarki internetowej (np. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera , Safari itp.) lub odpowiedniej aplikacji pozwalającej na korzystanie z Portalu na urządzeniach mobilnych.
3. W razie prawidłowego złożenia zamówienia przez Klienta zamówienie to jest niezwłocznie przesyłane do GemUr za pośrednictwem Portalu.
4. Informacje o Towarach są na bieżąco podawane poprzez Portal, stosownie do rodzaju danego Towaru, w tym obejmować mogą w szczególności masę, rozmiar, kolor, szlif, barwę, próbę, czystość, pochodzenie, informacje o certyfikatach lub gwarancji udzielanej przez GemUr lub inne podmioty, a w przypadku Szkoleń w szczególności rodzaj, przedmiot, zakres, informacje o egzaminach, certyfikatach, dyplomach. Informacje o Towarach zawierają również informację, czy dany Towar jest Towarem Notowanym.

Art. 9. Potwierdzenie i weryfikacja zamówień
1. Po przesłaniu zamówienia Klienta do Gemur, zgodnie z art. 8 ust. 3. Regulaminu zamówienie jest niezwłocznie potwierdzane za pomocą wiadomości wysyłanej na adres email podany przez zamawiającego Klienta w Formularzu zamówienia, co, w razie otrzymania takiego potwierdzenia przez Klienta, skutkuje zawarciem umowy dotyczącej Towarów;
2. Dane niezbędne do zawarcia umowy w Sklepie Internetowym lub Komisie Internetowym w ramach procedury zawarcia umowy są wprowadzane, utrwalane i dostępne poprzez Formularz zamówienia. Potwierdzenie złożenia zamówienia, o którym mowa w ust. 1 zawiera dane składające się na treść zawartej umowy dotyczącej Towarów.
3. Niezwłoczne potwierdzenie przez adresata oferty otrzymania oferty skutkuje związaniem treścią złożonej oferty.

Art. 10. Płatności
1. Za Towary zakupione w Sklepie Internetowym lub Komisie Internetowym Klient może zapłacić w jeden z następujących sposobów płatności:
a) przelewem on-line;
b) kartą płatniczą, debetową lub kredytową;
c) przelewem tradycyjnym;
stosownie do opcji dostępnej na Portalu;
2. Określone na Portalu ceny Towarów są cenami wyrażonymi w złotych polskich PLN, dolarach amerykańskich USD oraz EURO i obejmują kwotę podatku od towarów i usług, jeśli taki podatek dotyczy danego Towaru. Niektóre ceny mogą zawierać koszta wydania Towaru (dostawy / transportu / ubezpieczenia), a każdorazowo informacja o tym fakcie będzie podawana w procesie zamawiania.
3. Ceny Towarów Notowanych są na bieżąco uaktualniane stosownie do ich notowań na rynku w następujących okresach: 24/7, codziennie lub trzy razy w tygodniu.
4. Całkowity koszt do zapłaty za dane zamówienie z tytułu zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym lub Komisie Internetowym stanowi sumę ceny zamówionych Towarów, kosztów wydania Towarów (wybranego sposobu dostawy), kosztów ubezpieczenia (jeśli dotyczy) i kosztów wybranego sposobu płatności. Wszystkie płatności składające się na łączny koszt do zapłaty podawane są w na Portalu, w szczególności w procedurze składania zamówienia na Towary.
5. Cena podana przy każdym Towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia.
6. Płatności, o których mowa w ust.1 dokonywane są zgodnie z następującymi zasadami:
a) płatności te są obsługiwane przez Dostawcę Usługi Płatniczej;
b) płatności mogą dokonywać wyłącznie osoby uprawnione do posługiwania się danym instrumentem, w oparciu o który następuje realizacja płatności, w szczególności daną kartą płatniczą, debetową lub kredytową może posługiwać się wyłącznie uprawniony posiadacz tej karty;
c) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt a) lub b) GemUr udostępnia formularz transakcji dostarczany przez Dostawcę Usługi Płatniczej lub przekierowuje na właściwą stronę Dostawcy Usługi Płatniczej stosownie do wybranego sposobu płatności;
d) dokonanie płatności następuje zgodnie z zasadami stosowanymi przez danego Dostawcę Usługi Płatniczej, udostępnianymi przez Dostawcę Usługi Płatniczej.

Art. 11. Dostawy
1. Towary zamówione w Sklepie Internetowym lub Komisie Internetowym wydawane są (wysyłane) poprzez dostawę za pośrednictwem wyspecjalizowanej firmy kurierskiej lub poprzez odbiór osobisty.
2. Zamówienie Towarów w Sklepie Internetowym lub Komisie Internetowym :
a) w przypadku Towarów Komisowych realizowane są przez GemUr w ciągu 2-10 dni roboczych od otrzymania przez GemUr płatności za Towar, co oznacza, że w tym terminie Towar przekazywany jest przez GemUr do wysyłki lub gotowy do odbioru osobistego stosownie do wybranej opcji dostawy;
b) w przypadku Towarów wykonywanych na indywidualne zamówienie Klienta w ciągu 10-40 dni roboczych od otrzymania przez GemUr płatności za Towar, co oznacza, że w tym terminie Towar przekazywany jest przez GemUr do wysyłki lub gotowy do odbioru osobistego stosownie do wybranej opcji dostawy;
c) w przypadku innych Towarów, niż określone w punktach a)-b) w ciągu 7-21 dni roboczych od otrzymania przez GemUr płatności za Towar, co oznacza, że w tym terminie Towar przekazywany jest przez GemUr do wysyłki lub gotowy do odbioru osobistego stosownie do wybranej opcji dostawy.
3. GemUr ma obowiązek dostarczenia Towarów wolnych od wad. Jednakże stosownie do art. 770 Kodeksu Cywilnego GemUr informuje, że odnośnie Towarów Komisowych GemUr nie ponosi odpowiedzialności za ukryte wady fizyczne Towarów , jak również za ich wady prawne, chyba, że Towar kupuje Klient będący Konsumentem.

Art. 12. Zamieszczenie Towarów w Komisie Internetowym przez Komitenta
1. Zamieszczenie Towaru Komisowego na Portalu, w celu jego sprzedaży przez GemUr w ramach Komisu Internetowego na rzecz Komitenta może nastąpić wyłącznie po uzgodnieniu między Komitentem a GemUr umowy komisu, w szczególności zasad dokonania sprzedaży Towaru Komisowego na rzecz Komitenta oraz po weryfikacji przez GemUr Towaru Komisowego, co do ceny, opisu, legalności. Dane kontaktowe GemUr z wykorzystaniem których może nastąpić uzgodnienie, o którym mowa w niniejszym ustępie zamieszczone są na Portalu.
2. Zamieszczenia Towaru Komisowego w Komisie Internetowym dokonuje GemUr po uzgodnieniu i weryfikacji, o której mowa w ust. 1.



UDOSTĘPNIONE TREŚCI

Art. 13 Zawarcie umowy o Udostępnione Treści
1.Usługa Udostępnione Treści umożliwia zapoznawanie się z Treściami zamieszczonymi na Portalu poprzez udostępnianie na indywidualne żądanie Klienta informacji umieszczonych w ramach Portalu poprzez wyświetlenie strony o określonym adresie URL.
2. Udostępnienie Treści obejmuje wszelkie Treści umieszczone na Portalu, zarówno dotyczące Usług, jak również działalności GemUr wykonywanej poza Portalem.
3. Usługa Udostępnianie Treści jest nieodpłatna.
4. Zawarcie umowy o Usługę Udostępnione Treści następuje przez rozpoczęcie korzystania z Portalu zaś rozwiązanie następuje, bez potrzeby składania dodatkowych oświadczeń, przez zaprzestanie korzystania z Portalu, w szczególności zamknięcie stron Portalu.



PRAWA I OBOWIĄZKI KLIENTÓW

Art. 14 Zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym
1. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta korzystającego z Usług treści o charakterze bezprawnym.
2. Klienci zobowiązani są, w zakresie w jakim podanie informacji jest niezbędne do zawarcia umowy za pośrednictwem Portalu lub jej prawidłowego wykonania do posługiwania się informacjami zgodnymi z rzeczywistością, w szczególności zakazane jest podawanie danych fałszywych, w tym podszywanie się pod inne podmioty.

Art. 15 Korzystanie z Portalu
1. Korzystanie z Portalu i jego funkcjonalności, w tym w szczególności wprowadzanie informacji o Koncie Klienta i Formularzu zamówienia oraz wykrywanie błędów w zakresie tych informacji i korygowanie ich odbywa się za pomocą stosownej aplikacji- przeglądarki internetowej (np. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera , Safari itp.) lub odpowiedniej aplikacji pozwalającej na korzystanie z Portalu na urządzeniach mobilnych.
2. Wymagania techniczne konieczne do korzystania z Portalu określa art. 17 Regulaminu.

Art. 16 Reklamacje
1. Reklamacje dotyczące Usług stanowiących świadczenie usług drogą elektroniczną można składać z wykorzystaniem następujących danych kontaktowych: telefonicznie pod numerem +48 501-47-96-97, mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pisemnie na adres GemUR sp. z o.o., adres 50-078 Wrocław, ul. Leszczyńskiego 4 lok 25.
2. W zgłoszeniu reklamacyjnym, o którym mowa w ust. 1 w celu ułatwienia jego rozpatrzenia sugeruje się podanie następujących informacji: imię i nazwisko, dokładny adres (ulica, kod pocztowy, miejscowość), telefon kontaktowy, adres mailowy, przyczyna reklamacji.
3. Procedura składania reklamacji, o której mowa w ust 1 i 2 jest procedurą sugerowaną i w żadnym razie nie wyłącza, ani nie ogranicza prawem dopuszczalnych sposobów zgłaszania roszczeń dotyczących usług świadczonych drogą elektroniczną.

Załącznik: FORMULARZ REKLAMACJI


WYMAGANIA TECHNICZNE

Art. 17 Interoperacyjność treści cyfrowych
1. W celu prawidłowego korzystania z Portalu i Usług Klient powinien dysponować:
a) połączeniem z siecią Internet;
b) sprzętem komputerowym i oprogramowaniem posiadającym funkcjonalność przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów HTML (np. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera , Safari itp.) lub urządzeniem mobilnym pozwalającym wraz z odpowiednim oprogramowaniem na korzystanie z aplikacji o funkcji przeglądarki internetowej na urządzenia mobilne.
2. Dostęp i korzystanie z Portalu jest możliwe na platformach systemów operacyjnych pozwalających na korzystanie z sieci Internet i oprogramowania posiadającego funkcjonalność przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów HTML, na dowolnego typu komputerze spełniającym wymogi takich systemów operacyjnych oraz poprzez dowolne typy połączeń internetowych przy wykorzystaniu oprogramowania posiadającego funkcjonalności przeglądarek internetowych np. Microsoft Internet Explorer , Mozilla FireFox, Opera, Apple Safari (tylko wersja dla MacOS) oraz Google Chrome 23.X (tylko wersja dla MS Windows) bądź na urządzeniach mobilnych wyposażonych w oprogramowanie pozwalające na wyświetlanie Portalu na tych urządzeniach, w szczególności aplikacje o funkcjach przeglądarek internetowych dla urządzeń mobilnych.



ODSTĄPIENIE OD UMOWY

Art. 18 Prawo odstąpienia od umowy
1. Klient będący Konsumentem ma prawo do odstąpienia od umowy :
a) o Usłudze zawartej z GemUr na Portalu;
b) dotyczącej Szkolenia;
c) dotyczącej Towarów nabywanych poprzez Sklep Internetowy lub Komis Internetowy, innych niż Szkolenia.
2. Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpić od umowy, o której mowa w ust. 1 bez podania przyczyny. Termin na odstąpienie wynosi 14 dni:
a) od dnia zawarcia umowy, o której mowa w ust. 1 pkt a) lub b) ;
b) w przypadku umowy, o której mowa w ust. 1 pkt c) od dnia w którym Klient wszedł w posiadanie Towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie Towaru, a w przypadku umowy dotyczącej wielu Towarów od dnia w którym Klient wszedł w posiadanie ostatniego z Towarów lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie ostatniego z Towarów.
3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient będący Konsumentem musi poinformować GemUr - GemUr sp. z o.o., adres 50-078 Wrocław, ul. Leszczyńskiego 4 lok 25, REGON 021735780, NIP 8992728972, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000398801, tel +48 501-47-96-97, adresy mailowe: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.., o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane za pośrednictwem urzędu pocztowego (list polecony), kurierem (za potwierdzeniem odbioru) , faksem lub pocztą elektroniczną). Możliwe jest skorzystanie z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
4. W przypadku odstąpienia od umowy Gemur zwraca wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia Towarów (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez GemUr) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem. GemUr może jednak wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
5. W przypadku odstąpienia od Umowy dotyczącej Towarów (z wyjątkiem Szkoleń) Towar należy odesłać lub przekazać GemUr niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowano GemUr o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Towar zostanie odesłany przed upływem terminu 14 dni.
6. Klient, odsyłający Towar, będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, którego wysokość (w przypadku Towarów, które ze względu na swój charakter nie mogą zostać w zwykły sposób odesłane pocztą) jest szacowana maksymalnie na kwotę 10.000 PLN. Klient odpowiada tylko za pomniejszenie wartości Towaru, wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
7. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje :
a) w przypadkach, o których mowa w ust. 8
b) w odniesieniu do umowy, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy tj. umów dotyczących Towarów Notowanych (Notyfikowanych) - (patrz Art2 / pkt.13)
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb tj. umów o Towary wykonywanych na indywidualne zamówienie Klienta.
8. Gemur informuje, iż po wykonaniu w pełni usług, w tym Szkoleń  za wyraźną zgodą Konsumenta oraz po rozpoczęciu spełniania świadczenia z tytułu dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu na odstąpienie od umowy prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje.

Załącznik: WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

 


POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Art. 19 Pozostałe postanowienia Regulaminu
1. Portal i czynności związane z zawieraniem umów w Portalu są dostępne w języku polskim.
2. Regulamin udostępniany jest Klientowi pod adresem internetowym www.gemur.pl/pl/regulamin-sklepu.html przed zawarciem umowy, a także - na jego żądanie - w formie, która umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient w szczególności poprzez pobranie, skopiowanie, zapisanie na dysku, wydrukowanie.
3. Regulamin jest integralną częścią umowy zawieranej poprzez Portal, w tym umowy o Usługi.
4. Klient ma prawo składania reklamacji, o której mowa w Regulaminie a także do korzystania z innych roszczeń wynikających z przepisów prawa. Klient ma prawo do korzystania z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń, w tym w szczególności:
a) mediacji, w tym, w przypadku Klienta będącego Konsumentem, mediacji mediatorów, działających przy Inspekcji Handlowej;
b) sądownictwa polubownego, w tym, w przypadku Klienta będącego Konsumentem, stałych sądów polubownych przy Inspekcji Handlowej;
c) w przypadku Klienta będącego Konsumentem, do skorzystania z pomocy miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów;
d) w przypadku Klienta będącego Konsumentem do skorzystania z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR), dostępnej pod adresem https://webgate.ec.europa.eu/odr/
5. Regulamin może być zmieniony przez GemUr. Udostępnienie zmienionego Regulaminu następuje zgodnie z ust. 2 i ma zastosowanie do umów zawieranych poprzez Portal w tym o Usługi zawartych po jego udostępnieniu. W odniesieniu do Usług o charakterze ciągłym tj. Usługi Konto Klienta, w razie zmiany Regulaminu w trakcie okresu obowiązywania tych Usług zmiany Regulaminu wiążą Klienta którego dotyczą te Usługi jeśli nie dokona rozwiązania umowy o Usługi poprzez usunięcie Konta Klienta w terminie 14 dni od dnia udostępnienia zmiany Regulaminu.
6. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2013.1422 j.t ze zm.), Ustawy o prawach konsumenta oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

Proszę o+ opis + zdjęcia
Proszę o+ opis + zdjęcia
Proszę o+ opis + zdjęcia
Proszę o+ opis + zdjęcia
Proszę o+ opis + zdjęcia

Rozdział I - Podstawowe definicje
1. Administrator Danych Osobowych – GemUR sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu;
2. Dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne, fizjologiczna, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne. Informacji nie uważa się za umożlwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu i działań;
3. Dane wrażliwe – dane ujawniające pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub filozoficzne, przynależność wyznaniową, partyjną lub związkową, jak również dane o stanie zdrowia, kodzie genetycznym, nałogach lub życiu seksualnym oraz dane dotyczące skazań, orzeczeń o ukaraniu i mandatów karnych, a także innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym;
4. Hasło - ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych, znany jedynie osobie uprawnionej do pracy w systemie informatycznym;
5. Identyfikator użytkownika – ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych jednoznacznie identyfikujący osobę upoważnioną do przetwarzania danych osobowych w systemie informatycznym;
6. Nośnik danych – urządzenie służące do zapisywania, przechowywania i odczytywania danych w postaci cyfrowej, np. płyta CD, pamięć USB, interfejs USB w komputerze, karta micro SD.
7. Odbiorca danych – każdy, komu udostępnia się dane osobowe, z wyłączeniem:
osoby, której dane dotyczą,
osoby upoważnionej do przetwarzania danych,
przedstawiciela, o którym mowa w art. 31a ustawy,
podmiotu, któremu powierzono przetwarzanie danych osobowych,
organów państwowych lub organów samorządu terytorialnego, którym dane są udostępniane w związku z prowadzonym postępowaniem;
8. Polityka - Polityka bezpieczeństwa ochrony danych osobowych w GemUR.
9. Przetwarzanie danych - jakiekolwiek operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie, a zwłaszcza te, które wykonuje się w systemach informatycznych;
10. System informatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń, programów, procedur przetwarzania informacji i narzędzi programowych zastosowanych w celu przetwarzania danych;
11. Usuwanie danych – niszczenie lub modyfikowanie danych osobowych w sposób uniemożliwiający odtworzenie ich treści;
12. Użytkownik – pracownik posiadający uprawnienia do systemu informatycznego, w którym przetwarzane są dane osobowe;
13. Zbiór danych osobowych – każdy posiadający strukturę zestaw danych o charakterze osobowym, dostępnych według określonych kryteriów, niezależnie od tego, czy zestaw ten jest rozproszony lub podzielony funkcjonalnie;
14. Zgoda osoby, której dane dotyczą – oświadczenie woli, którego treścią jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych tego, kto składa oświadczenie; zgoda nie może być domniemana lub dorozumiana z oświadczenia woli o innej treści; zgoda może być odwołana w każdym czasie;
15. Zabezpieczenie danych w systemie informatycznym – wdrożenie i eksploatacja stosownych środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę danych  przed ich nieuprawnionym przetwarzaniem;
16. Wykaz skrótów:
ADO – Administrator Danych Osobowych,
GIODO – Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych – organ do spraw ochrony danych osobowych,
Ustawa – Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. 2014 poz. 1182 ze zm.),
Rozporządzenie – Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (dz. U. 2004 r. Nr 100 poz. 1024),
GemUR - GemUR sp. z o.o., adres 50-078 Wrocław, ul. Leszczyńskiego 4 lok 25, REGON 021735780, NIP 8992728972, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej  we Wrocławiu VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000398801.

Rozdział II - Wprowadzenie
1. Niniejsza Polityka stanowi realizację obowiązków wynikających z przepisów dotyczących ochrony danych osobowych w zakresie odnoszącym się do sposobu przetwarzania danych osobowych oraz środków zapewniających ich ochronę.
2. Niniejsza Polityka została opracowana zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. 2014 poz. 1182 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (dz. U. 2004 r. Nr 100 poz. 1024), Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 11 grudnia 2008 r. w sprawie wzoru zgłoszenia zbioru danych do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych (Dz. U. 2008 r., Nr 229, poz. 1536) oraz innymi obowiązującymi przepisami.
3. Celem polityki bezpieczeństwa jest wdrożenie zasad i reguł postępowania dotyczących ochrony danych osobowych przetwarzanych przez GemUR przed udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem Ustawy, zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
4. Zasady bezpiecznego użytkowania systemu informatycznego, w którym przetwarzane są dane osobowe zawiera Instrukcja zarządzania systemem informatycznym, zwana dalej Instrukcją.
5. Zastosowane zabezpieczenia mają na celu zapewnić:
poufność danych t.j. właściwość zapewniającą, że dane nie są udostępniane nieupoważnionym podmiotom,
integralność danych t.j. właściwość zapewniającą, że dane osobowe nie zostały zmienione lub zniszczone w sposób nieautoryzowany,
rozliczalność danych t.j. właściwość zapewniającą, że działania podmiotu mogą być przypisane w sposób jednoznaczny tylko temu podmiotowi,
6. Zasady określone przez Politykę mają zastosowanie do wszystkich:
danych osobowych przetwarzanych przez GemUR zarówno w przypadku danych przetwarzanych tradycyjnie, jak i danych przetwarzanych w systemach informatycznych, a także w sytuacji, gdy GemUR jest administratorem danych osobowych, oraz gdy przetwarza dane powierzone na podstawie umów zawartych w trybie art. 31 Ustawy,
nośników informacji, na których znajdują się dane osobowe,
lokalizacji – budynków i pomieszczeń, w których przetwarzane są dane osobowe,
pracowników GemUR oraz innych osób mających dostęp do danych osobowych.

Rozdział III - Obowiązki GemUR przetwarzającego dane osobowe jako Administrator Danych Osobowych
1. ADO zobowiązany jest dołożyć szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą. Do jego obowiązków należ zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, w szczególności przez:
1.1. Zapewnienie środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzanych danych osobowych, odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, w szczególności zabezpieczenie danych przed:
udostępnieniem osobom nieupoważnionym,
zabraniem przez osobę nieuprawnioną,
przetwarzaniem z naruszeniem ustawy,
zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
1.2. Zapewnienie legalności przetwarzania danych osobowych, tj. zadbanie aby dane te były przetwarzane zgodnie z prawem, na podstawie jednej z przesłanek określonych w art. 23 ust. 1 Ustawy:
gdy osoba, której dane dotyczą wyrazi na to zgodę,
gdy jest to niezbędne do zrealizowania uprawnienia lub spełnienia     
    obowiązku wynikającego z przepisu prawa,
gdy jest to konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane dotyczą
jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą,
gdy jest to niezbędne do wykonania określonych prawem zadań
    realizowanych dla dobra publicznego,
gdy jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów
realizowanych przez odbiorców danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą, przy czym za prawnie usprawiedliwiony cel uważa się w szczególności marketing bezpośredni własnych produktów lub usług administratora danych i dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.
1.3. Zapewnienie, aby zostały spełnione obowiązki informacyjne, o których mowa w art. 24 i art. 25 Ustawy wobec osoby, której dane dotyczą.
1.4. Zapewnienie, aby dane osobowe były zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami z zastrzeżeniem art. 26 ust. 2 Ustawy.
1.5. Zapewnienie, aby dane były merytorycznie poprawne i adekwatne do celów, w jakich są przetwarzane.
1.6. Zapewnienie, aby dane były przetwarzane nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
1.7. Nadzorowanie opracowania i aktualizowania dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych osobowych, w tym Polityki bezpieczeństwa danych osobowych oraz Instrukcji zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych.
1.8. Zapewnianie zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych.
1.9. Dopuszczanie do przetwarzania danych wyłącznie osób przeszkolonych i posiadających upoważnienie, wydawanie i anulowanie upoważnień, a także prowadzenie ewidencji osób upoważnionych.
1.10. Zapewnienie kontroli nad tym, jakie dane osobowe, kiedy i przez kogo zostały do zbioru wprowadzone oraz komu są przekazywane.
1.11. Zagwarantowanie pracownikom i innym osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych odpowiednich warunków i środków zapewniających bezpieczeństwo przetwarzanych danych.
1.12. Zgłaszanie zbiorów danych do rejestracji  GIODO zgodnie z przepisami Ustawy i ich aktualizacja.
1.13. Sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych poprzez przeprowadzanie okresowych kontroli.
1.14. Prowadzenie postępowań wyjaśniających w przypadku zaistnienia naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych.
1.15. Podejmowanie działań mających na celu poprawę funkcjonowanie systemu ochrony danych osobowych.

Rozdział IV - Obowiązki GemUR przetwarzającego dane osobowe na podstawie umowy powierzenia
1. Obowiązki ADO w zakresie zbiorów powierzonych w trybie art. 31 Ustawy:
1.1. Zapewnienie środków technicznych i organizacyjnych do ochrony przetwarzanych danych osobowych, odpowiednio do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, w szczególności zabezpieczeniem danych przed:
udostępnieniem osobom nieupoważnionym,
zabraniem przez osobę nieuprawnioną,
przetwarzaniem z naruszeniem ustawy,
zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
1.2. Nadzorowanie opracowania i aktualizowania dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych osobowych, w tym Polityki bezpieczeństwa danych osobowych oraz Instrukcji zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych.
1.3. Zapewnianie zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych.
1.4. Dopuszczanie do przetwarzania danych wyłącznie osób przeszkolonych i posiadających upoważnienie, wydawanie i anulowanie upoważnień, a także prowadzenie ewidencji osób upoważnionych.
1.5. Zapewnienie kontroli nad tym, jakie dane osobowe, kiedy i przez kogo zostały do zbioru wprowadzone oraz komu są przekazywane.
1.6. Zagwarantowanie pracownikom i innym osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych odpowiednich warunków i środków zapewniających bezpieczeństwo przetwarzanych danych.
1.7. Sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych poprzez przeprowadzanie okresowych kontroli.

Rozdział V - Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych
1. Do przetwarzania danych osobowych w GemUR mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające pisemne upoważnienie nadane przez ADO.
2. ADO nadaje upoważnienia do przetwarzania danych osobowych po odbyciu szkolenia, o którym mowa w rozdziale VI.
3. Wzór upoważnienia do przetwarzania danych osobowych stanowi Załącznik nr 1 do niniejszej Polityki.
4. Anulowanie upoważnienia do przetwarzania danych osobowych dokonywane jest zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do Polityki.

Rozdział VI - Szkolenie
1. Każdy pracownik przed dopuszczeniem do pracy ze zbiorami danych osobowych w wersji papierowej lub przed rozpoczęciem korzystania z systemu informatycznego przetwarzającego dane osobowe powinien odbyć szkolenie w zakresie ochrony danych osobowych.
2. Za zorganizowanie szkolenia odpowiada ADO.
3. Zakres szkolenia obejmuje zaznajomienie pracownika z przepisami Ustawy oraz wydanymi na jej podstawie aktami wykonawczymi, a także Polityką oraz Instrukcją obowiązującymi u ADO.
4. Po odbyciu szkolenia, pracownik GemUR składa na piśmie oświadczenie o zapoznaniu się z przepisami o ochronie danych osobowych i zobowiązaniu do zachowania danych osobowych w tajemnicy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do Polityki.

Rozdział VII - Dane wrażliwe
1. Zabrania się przetwarzania danych wrażliwych, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w punkcie 2 poniżej.
2. Przetwarzanie danych wrażliwych jest dopuszczalne jeżeli:
osoba, której dane dotyczą wyrazi na to zgodę na piśmie, chyba że chodzi o usunięcie dotyczących jej danych,
przepis szczególny innej ustawy zezwala na przetwarzanie takich danych bez zgody osoby, której dane dotyczą i stwarza pełne gwarancje ich ochrony,
przetwarzanie takich danych jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innej osoby, gdy osoba, której dane dotyczą nie jest fizycznie lub prawnie zdolna do wyrażenia zgody, do czasu ustanowienia opiekuna prawnego lub kuratora,
przetwarzanie dotyczy danych, które są niezbędne do dochodzenia praw przed sądem,
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadań ADO odnoszących się do zatrudnienia pracowników i innych osób, a zakres przetwarzanych danych jest określony w ustawie,
przetwarzanie danych dotyczy danych, które zostały podane do wiadomości publicznej przez osobę, której dane dotyczą,
przetwarzanie danych jest prowadzone przez stronę w celu realizacji praw i obowiązków wynikających z orzeczenia wydanego w postępowaniu sądowym lub administracyjnym.

Rozdział VIII - Powierzanie przetwarzania i udostępnianie danych osobowych
1. Stosownie do treści art. 31 ustawy ADO może powierzyć przetwarzanie danych osobowych innemu podmiotowi w drodze umowy zawartej na piśmie, w celu i w zakresie przewidzianym w umowie. Wzór umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych stanowi Załącznik 4 do Polityki.
2. Podmiot, któremu powierzono przetwarzanie danych osobowych zobowiązany jest przez rozpoczęciem przetwarzania podjąć środki zabezpieczające zbiór danych, o których mowa w art. 26-39 Ustawy oraz spełnić wymagania określone w przepisach, o których mowa w art. 39a.
3. Szczegółowy wykaz podmiotów, którym powierzono przetwarzanie danych osobowych zawiera Załącznik nr 5 do Polityki.
4. Udostępnianie danych osobowych odbiorcom danych może nastąpić, podobnie jak przetwarzanie danych, w przypadku spełnienia jednej z przesłanek określonych w art. 23 ust. 1 Ustawy, tj.:
gdy osoba, której dane dotyczą wyrazi na to zgodę,
gdy jest to niezbędne do zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa,
gdy jest to konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane dotyczą, jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą,
gdy jest to niezbędne do wykonania określonych prawem zadań    realizowanych dla dobra publicznego,
gdy jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez odbiorców danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą, przy czym za prawnie usprawiedliwiony cel uważa się w szczególności marketing bezpośredni własnych produktów lub usług administratora danych i dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.
5. Szczegółowy wykaz podmiotów, którym dane osobowe są udostępniane zawiera Załącznik nr 6 do Polityki.

Rozdział IX - Zasady bezpieczeństwa informacji
1. Ochrona danych osobowych realizowana jest poprzez stosowanie zabezpieczeń fizycznych, zabezpieczeń informatycznych oraz procedur organizacyjnych.
2. W zakresie procedur organizacyjnych:
1.1. opracowano i wdrożono dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych, w tym Politykę bezpieczeństwa oraz Instrukcję zarządzania systemem informatycznym,
1.2. pracownicy oraz inne osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych zostały zaznajomione z zasadami dotyczącymi ochrony danych osobowych,
1.3. pracownicy oraz inne osoby przetwarzające dane osobowe zostały zobowiązane do zachowania ich w poufności danych osobowych oraz sposobów ich przetwarzania,
1.4. do przetwarzania danych osobowych zostały dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienia nadane przez ADO,
1.5. prowadzona jest ewidencja osób upoważnionych do przetwarzania danych,
1.6. stosowane są pisemne umowy powierzenia przetwarzania danych w trybie art. 31 Ustawy,
1.7. przeprowadzane są regularne przeglądy Polityki oraz Instrukcji oraz dokonuje się ich aktualizacji,
1.8. przeprowadzane są sprawdzenia w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych,
1.9. przetwarzanie danych osobowych dokonywane jest w warunkach zabezpieczających dane przed dostępem osób nieupoważnionych, tj.
dokumenty zawierające dane osobowe przechowywane są w miejscach  wyznaczonych i w taki sposób, aby osoba nieuprawniona nie miała do nich dostępu (stosowanie zasady czystego biurka),
dokumenty wydrukowane w nadmiernej ilości, a także zawierające błędy lub, które nie są wykorzystywane do żadnych celów są trwale niszczone w sposób uniemożliwiający odtworzenie treści,
dokumenty zawierające dane osobowe, przed wyrzuceniem do kosza zostają zanonimizowane w taki sposób, aby nie można było odtworzyć ich treści i zidentyfikować osoby, której dane dotyczą, lub zniszczone za pomocą niszczarki,
nośniki informacji z danymi podlegającymi ochronie przechowywane są w szafkach lub pomieszczeniach zamykanych na klucz,
przebywanie osób nieuprawnionych w pomieszczeniach, gdzie przetwarzane są dane osobowe jest dopuszczalne tylko w obecności osoby zatrudnionej przy przetwarzaniu danych osobowych oraz w warunkach zapewniających bezpieczeństwo danych,
3. Zabezpieczenia fizyczne zostały opisane w Załączniku nr 7 do Polityki.
4. Zabezpieczenia systemu informatycznego zostały szczegółowo opisane w Instrukcji.

Rozdział X - Wykaz budynków, pomieszczeń lub części pomieszczeń, tworzących obszar, w którym przetwarza się dane osobowe
Określenie obszaru pomieszczeń, w których przetwarzane są dane osobowe, w tym miejsca, w których wykonuje się operacje na danych osobowych, jak również miejsc gdzie przechowuje się wszelkie nośniki informacji zawierające dane osobowe, a także zabezpieczeń zawiera Załącznik 7 do Polityki.

Rozdział XI - Wykaz zbiorów danych osobowych wraz ze wskazaniem programów zastosowanych do przetwarzania tych danych
Wykaz zbiorów danych osobowych oraz systemów informatycznych wraz ze wskazaniem programów używanych do przetwarzania tych danych został opisany w Załączniku 8 do Polityki.

Rozdział XII - Opis struktury zbiorów danych osobowych wskazujący zawartość poszczególnych pól informacyjnych i powiązania między nimi
Opis struktury zbiorów danych osobowych i zakres informacji gromadzonych w danym zbiorze dla każdego zbioru zawiera Załącznik 9 do Polityki.

Rozdział XIII - Sposób przepływu danych pomiędzy poszczególnymi systemami
Zakres przesyłanych danych, podmioty lub kategorie podmiotów, do których dane są przekazywane oraz sposób przesyłania danych pomiędzy systemami informatycznymi, w których przetwarzane są dane osobowe zawiera Załącznik 10 do Polityki.
Rozdział XIV - Postępowanie w przypadku stwierdzenia zagrożenia lub naruszenia zasad ochrony danych osobowych
1. W przypadku stwierdzenia zagrożenia lub naruszenia zasad ochrony danych osobowych, pracownik zobowiązany jest poinformować bezpośredniego przełożonego lub ADO.
2. ADO prowadzi postępowanie wyjaśniające w celu ustalenia zakresu oraz przyczyn zagrożenia lub naruszenia zasad ochrony danych osobowych, a także osób odpowiedzialnych za wstąpienie incydentu.
3. ADO podejmuje działania naprawcze, a także rekomenduje działania zmierzające do zapobieżenia występowaniu podobnych incydentów w przyszłości i wzmocnienia systemu ochrony danych osobowych.
4. Wobec pracownika, który naruszył zasady ochrony danych osobowych wszczyna się postepowanie dyscyplinarne. Naruszenie zasad ochrony danych osobowych postrzegane jest jako ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych.

Proszę o+ opis + zdjęcia
Proszę o+ opis + zdjęcia
Proszę o+ opis + zdjęcia
Proszę o+ opis + zdjęcia
Proszę o+ opis + zdjęcia

Proszę o+ opis + zdjęcia
Proszę o+ opis + zdjęcia
Proszę o+ opis + zdjęcia
Proszę o+ opis + zdjęcia
Proszę o+ opis + zdjęcia


Offcanvas

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.